יסוד העבודה - מאת האדמו"ר מסלונים הראשון - רבי אברהם וינברג זצ"ל.
הדפסה חדשה ומעודכנת.
ספר יסוד העבודה הוא יסוד עבודת איש הישראלי בעבודת הקודש במסילה העולה בית אל, לקרב לבבן של ישראל לאביהם שבשמים. לזכות מכתרה של תורה ברב טוב למיימנים בה.
יסוד העבודה הוא חיבור מיוחד במינו, כל כולו לבאר יסודות עבודת ה' הפנימית, אשר רחמנא לבא בעי, עפ"י דרך החסידות מיוסד על דברי חז"ל והראשונים, ורוב חילו ותוקפו נתפרש בהקדמת מרן ה"נתיבות שלום".
עיקר השיפורים במהדורה זו, היא הדפסה באותיות ברורות, בפיסוק לקטעים, הכנסת סימני פיסוק ופתיחת ר"ת, השלמת מילים מקוצרות ופסוקים ומאמרי חז"לבמקום שנצרך. כמו כן הוגה הספר עפ"י כמה כתבי יד.
428 עמ'
יסוד העבודה - האדמ"ר מסלונים
חנות ספרי קודש זול ספר
תולדות המחבר ערוך מתוך וויקפדיה
רבי אברהם וינברג (הראשון) מסלונים (תקס"ד, (1803) - י"א בחשוון תרמ"ד (11 בנובמבר 1883)). ידוע בכינויו על שם ספרו היסוד העבודה היה מייסדה של חסידות סלונים.
נולד לרב יצחק מתתיהו, דיין ובורר בפינסק, שהיה מקורב לרבי אשר מסטולין (הראשון). בצעירותו התקרב והפך לאחד מחשובי תלמידיו של רבי נח מלכוביץ' ושל ממשיך דרכו רבי משה מקוברין. אחר פטירתו של רבו מקוברין בכ"ט בניסן תרי"ח, בחרו בו התלמידים כממשיך הדרך והכתירו אותו כאדמו"ר.
ניהל את חצרו ואת ישיבתו בעיר סלונים, ומכאן שמה של החסידות.
חיבר וכתב חיבורים רבים, חלקם בדרך הקבלה.
חיבורו החשוב "יסוד העבודה" נמנה בין ספרי החסידות הבודדים שלא נכתבו על ספר פרשיות התורה, אלא כמשנה סדורה המבארת את עיקרי תורת החסידות. חלק נכבד מספרו זה עוסק בביאור תורה לשמה, בו הוא חולק על הרב חיים מוולוז'ין הסובר כי מהותה של תורה לשמה הינה לימוד לשם ידיעת התורה וסובר, כי לימוד התורה מטרתו להידבק בה' על ידה. נושא זה נמנה בין הנושאים השנויים מאז במחלוקת בין החסידים למתנגדים.
כמו קודמיו בשושלת "לכוביץ'-קוברין-סלונים", גם הוא נודע בזיקתו המיוחדת לארץ ישראל ויישובה ועודד רבים מחסידיו לעלות אליה. צעדו האמיץ והנדיר בפעילותו זו הייתה העובדה ששלח בשנים תר"ל-תרל"ד שלושה מנכדיו הצעירים לעלות לארץ בעודם כבני 13 שנים. כאשר חסידיו ומקורביו הביעו בפניו את פליאתם על צעדו זה אמר, כי "תבוא תקופה של הסתר נורא... וברצונו שתתקיים פינה של חבורתנו בא"י כדי שיהיה סביב מי להתלכד". חסידי סלונים ראו מאז בפעולתו זו רוח הקודש, כיון שבצעד זה אכן הבטיח את המשך מורשתו, לאחר שמרבית חסידות סלונים הושמדה בימי השואה, ומחבורה זו שהתקיימה בא"י שוקמה מחדש החסידות בארץ ישראל.
נפטר בי"א בחשוון תרמ"ד, ונקבר בעיר סלונים. ממשיכו באדמו"רות היה נכדו רבי שמואל וינברג ה"דברי שמואל".